måndag 26 januari 2015

Under halva mitt liv


Under halva mitt liv har jag dömt mig själv för denna handling.

Tagit ansvar för det som jag och hon gjorde den natten.

Under halva mitt liv har jag burit detta tunga ok i den bur jag suttit i.

Allt medans hon kunde slå igen luckan om mig och springa långt ifrån den natten.

Nu har den buren hamnat hos en jag älskar, han som värdesätter min kärlek och är lika värd min.

Han har tagit ut mig då och då i den frihet som är hans, men alltid har jag dragit mig tillbaka in i mitt inhägnade tillstånd igen.

Men nu gör jag mig fri för all framtid.

Hon ska inte få fånga mig igen, då jag dömt mig själv genom halva mitt liv.

Nu vänder jag blad, börjar om på ett nytt kapittel.

För han jag älskar har väntat i över 4 år på detta.

I hans frihet och närhet vill jag vara.

Han ska visa mig livets vägar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar