onsdag 4 februari 2015

Mörker och ljus


Du är sinnebilden av den svarta lusten inom mig.

Det blev du för mycket längesedan, men det har varit svårt att erkänna detta faktum.

Det har säkerligen varit så för oss båda, men nu tar jag detta till mig och accepterar det som en del av mig.

Han är sinnebilden för den vita lusten inom mig.

Den som jag kan göra allt för och som jag önskar ge det allra finaste i världen till.

Han kom in i mitt liv och fick lära känna en som hade mycket saker ivägen.

Det gick lätt att mötas i förälskelsens eufori, men då vardagen kom följde det obearbetade med.

Han har nu hjälpt mig att erkänna mina olika sidor.

Han har hjälpt mig att värdesätta mig själv och mina behov.

Han är värd att jag kämpar för oss och då måste jag försonas med den jag verkligen är.

Det finns både mörker och ljus i alla.

Annars vore man inte mänsklig.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar